Onze kwaliteit

 

 

Kwaliteitsregisters: BIG, KRF NL, en Label Keurmerk

Alle onze fysiotherapeuten zijn geregistreerd in het BIG- en KRF NL-register.

BIG staat voor 'Beroepen in de Individuele Gezondheidszorg'. Het BIG-register geeft duidelijkheid over de bevoegdheid van in dit geval de fysiotherapeut volgens de Wet-BIG van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. De BIG-registratie geeft u de zekerheid dat onze therapeuten voldoen aan de door het Ministerie gestelde voorwaarden om u zelfstandig te mogen behandelen als fysiotherapeut. Meer informatie over de BIG-registratie vindt u op www.bigregister.nl.

 

KRF NL is het KwaliteitsRegister Fysiotherapie van het KNGF (Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie). Opgenomen zijn in dit register betekent dat onze fysiotherapeuten voldoen aan de kwaliteitseisen van het KNGF. Kortweg betekent dit dat de fysiotherapeuten bevoegd en bekwaam zijn om het vak van fysiotherapeut te mogen uitoefenen.

Meer informatie over de het KRF NL vindt u op www.kngf.nl.


Daarnaast hebben wij aantoonbaar gemaakt dat wij voldoen aan enkele andere, hogere kwaliteitseisen en mogen daarmee het Label Keurmerk dragen. 

 

Het label Keurmerk wordt toegekend aan praktijken die vrijwillig en op eigen initiatief hebben aangetoond op hoog niveau data te verzamelen en te gebruiken in een PDCA (Plan Do Check Act) cyclus.

De voorwaarden waaraan de praktijk en de binnen de praktijk werkzame fysiotherapeuten moeten voldoen om in aanmerking te komen voor het label Keurmerk zijn conform de huidige kwaliteitsregeling van Sticht Keurmerk Fysiotherapie. 

 

Meer informatie hierover vindt u op https://www.keurmerkfysiotherapie.nl/

Klachtenregeling

Alles in de fysiotherapiepraktijk is erop gericht om u uitmuntende dienstverlening te leveren. Mocht het zo zijn dat u niet tevreden bent over welk aspect van de behandeling dan ook, dan kunt u een klacht indienen. Wij zien toe op een rechtvaardige en efficiënte klachtenafhandeling. Daarnaast zien wij elke klacht als kans om onze dienstverlening verder te verbeteren.

 

Elke klacht wordt geregisteerd en besproken in het praktijkoverleg. De praktijkhouder bepaalt welke actie(s) wordt/worden ondernomen en welke tijd daarvoor nodig is. U wordt daarover geïnformeerd. Na het uitvoeren van de afgesproken actie(s) vindt een tevredenheidscontrole plaats. Als de klacht naar tevredenheid is opgelost, wordt de klacht als afgehandeld geregistreerd.

Mocht u als patiënt niet tevreden zijn over de manier waarop onze praktijk reageert op een klacht, dan staat het u vrij om daarover een klacht in te dienen bij de Klachtencommissie Fysiotherapie van het KNGF. Deze commissie beoordeelt uw klacht en kan helpen bij bemiddeling. Ook kan de commissie de fysiotherapeut vrijblijvende aanbevelingen geven. Wilt u echter dat uw klacht leidt tot maatregelen of zelfs dat een fysiotherapeut een berisping moet krijgen, dan kunt u zich richten tot de Commissie van Toezicht of het Regionaal Tuchtcollege.

 

De fysiotherapeut geeft u graag foldermateriaal mee waarin deze procedures nader worden uitgewerkt. Vraag ernaar bij uw bezoek aan de praktijk.

Evaluatie dienstverlening

 

Tijdens uw behandeltraject vraagt de fysiotherapeut u of u aan het einde daarvan wilt meewerken aan een tevredenheidsonderzoek. Wanneer u daarmee instemt, ontvangt u automatisch per e-mail een vragenlijst. Deze Fysio Prestatie Monitor helpt ons de dienstverlening verder te verbeteren, op basis van uw mening en ervaring.

 

Kijk voor meer informatie op www.fysiomonitor.nl.

Qualiview Certificaat 2023

Qualiview Certificaat 2022

Qualiview Certificaat 2021

Qualiview Certificaat 2020

Qualiview Certificaat 2019

Qualiview Certificaat 2018