OriGENE

Ook al jaren last van rugklachten en heeft u al van alles geprobeerd? Dan is misschien de OriGENE iets voor U.

De OriGENE is een succesvolle en bijzondere vorm van kracht- en coördinatietraining. Deze vindt plaats op een speciaal fysiotherapeutisch behandeltoestel.

Dit is maatwerk: uw behandelaar stelt het toestel met behulp van 8 variabelen af op basis van uw lichaamsbouw en specifieke klachten. Kleine aanpassingen in de gekozen instellingen kunnen daardoor grote gevolgen hebben. Geen enkel ander behandeltoestel heeft die mogelijkheid. Een OriGENE behandeling mag alleen worden uitgevoerd door (para)medici, een manueel- of fysiotherapeut of een arts. Zij worden door OriGENE opgeleid en gecertificeerd tot OriGENE behandelaar.

Het behandelprogramma

Het behandelprogramma is weinig tijd belastend. De behandeling vindt gedurende ongeveer 10-12 weken eenmaal per week plaats. Uiteindelijk wordt de frequentie afgebouwd naar een frequentie van 1-4x per 3 maanden, waarbij men eventuele weer opkomende klachten meestal in korte tijd afdoende kan behandelen. Ook komt het regelmatig voor dat men helemaal geen OriGENE behandelingen meer nodig heeft.

Voor welke rugklachten is de OriGENE geschikt?

- Lumbago: pijn- en stijfheid klachten in de rug

- Artrose: “slijtage” van de wervels

- Vormen van instabiliteit:“het schiet erin”, een plotselinge en soms scherpe rugpijn, vaak bij een eenvoudige beweging

- Spit: pijn- en stijfheid klachten met eventueel uitstralende pijn naar de billen, liezen en bovenbenen

- Ischias: pijn in het been

- Versleten tussenwervelschijven

- Hernia die niet geopereerd hoeft te worden

- Stijve bovenrug

Niet geschikt: ernstige osteoporose, ernstige stenose, tumoren.

Meer informatie: www.origene.nl