Wat is bekkenfysiotherapie?

Het niet goed functioneren van de bekkenbodemspieren kan leiden tot diverse, vervelende klachten, zoals urineverlies bij inspanning, plotselinge en hevige aandrang om te plassen, verstoppingen, pijn in de onderbuik, pijn rond de anus of geslachtsdelen en bekkenpijn bij zwangerschap. De bekkenfysiotherapeut richt zich met bekkenfysiotherapie op deze en andere voorkomende klachten.

Behandelmogelijkheden?

- Ongewild verlies van urine en/of ontlasting

- Niet te onderdrukken aandrang om te plassen en/of te ontlasten

- Moeizaam kwijt kunnen van ontlasting

- Verzakkingen van blaas, baarmoeder of darmen

- Pijn in de onderbuik, lies, rond de anus, scrotum of vagina

- Buikpijnklachten

- Geen uitgeplast gevoel hebben na het plassen of heel vaak moeten plassen

- Begeleiding voor of na operaties in de onderbuik

- Bekkenpijn in de periode rond de zwangerschap en na bevalling

Vaak ontstaan deze klachten door het niet goed functioneren van de bekkenbodemspieren. De spieren kunnen te zwak zijn of juist te gespannen. Het komt ook voor dat ze niet op het juiste moment hun werk doen. Omdat het erg moeilijk is om deze spieren te voelen, is bewuste controle vaak erg moeilijk, zeker als er een klacht in dit gebied is. De bekken-fysiotherapeut is ervoor opgeleid om u te helpen de controle hierover te herwinnen. Bij Fysiotherapie Oud Zuid wordt er geen inwendig onderzoek gedaan of inwendig behandeld.

Vragen? Neem direct contact op

Woont u in Arnhem en wilt u weten of fysiotherapie bij uw klachten iets voor u kan betekenen, informeer dan via info@fysioarnhem.nl  of bel 026-3214385, dan helpen wij u graag verder.